هیئت تنیس روی میز استان اصفهان

ESFAHAN TableTennis

◄ اطلاعیه ►

تقویم مسابقات در سال 1402
ادامه »
► آخرین اخبار ◄
» چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403  4:01 PM
----------------------------
» شنبه 15 اردیبهشت 1403  9:25 PM
----------------------------
» یکشنبه 9 اردیبهشت 1403  11:51 AM
----------------------------
» چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403  2:00 PM
----------------------------
» چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403  1:57 PM
----------------------------
» جمعه 31 فروردین 1403  4:12 PM
----------------------------
» یکشنبه 26 فروردین 1403  4:10 PM
----------------------------
» یکشنبه 19 فروردین 1403  1:32 PM
----------------------------
» شنبه 18 فروردین 1403  12:16 PM
----------------------------
» جمعه 10 فروردین 1403  12:09 AM
----------------------------
اخبار تنیس روی میز
چهارشنبه 5 اسفند 1394  10:18 AM
رییس هیئت تنیس روی میز استان اصفهان: دو طرح "سند راهبردی" و "استعداد تا اسطوره" ماندگار خواهد شد

رییس هیئت تنیس روی میز استان اصفهان اجرای دو طرح "سند راهبردی" و "استعداد تا اسطوره" را که برای نخستین بار در بین هیئت‌های استانی و کشور  اجرا خواهد شد را طرح هایی ماندگار در ورزش کشور و الگویی برای پیشرفت و اعتلای ورزش کشور خواند.

به گزارش سایت هیئت تنیس روی میز استان اصفهان، مهدی تکابی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، اظهار کرد: زمانی که حدود 3 سال و هفت ماه پیش هدایت هیئت تنیس روی میز را به دست گرفتم جایگاه این رشته در کشور رتبه 16 و به دور از هر گونه فعالیت مثبتی بود، در استان نیز شان این رشته آن گونه که می‌بایست رعایت نمی‌شد چرا که در آن هیچ‌گونه همدلی، تفاهم و همکاری وجود نداشت، حاشیه اطراف تمامی خانواده تنیس روی میز را گرفته بود.

 

وی ادامه داد: خوشبختانه در طی این مدت کوتاه توانستیم با شناسایی نقاط ضعف و قوت هیئت و ظرفیت‌هایی که در هر بخش از سخت افزار تا نرم افزار داریم در سال دوم رتبه 16 را به 3 تبدیل کرده و طی دو سال اخیر نیز جایگاه نخست را در بین هیئت‌های استانی به خود اختصاص دهیم.

 

طرح استعداد تا اسطوره به خدمت گرفتن دانش برای اعتلای ورزش    

تکابی در خصوص طرح "هوپس" که از سوی فدراسیون جهانی در تمامی کشورها اجرا می شود گفت: چندی پیش از طرف رییس و دبیر فدراسیون ابلاغی به ما دادند که برای اجرای طرح هوپس اختیار تام داشته باشیم. بر این اساس هیئت رییسه و کمیته فنی را مشخص و برنامه‌های آن را مشخص کردیم، زمانی که کارشناسان کلیت طرح مورد نظر را دیدند بسیار استقبال کردند، حتی نایب رییس آسیا و مسئول توسعه آسیا با استقبال از آن اظهار داشتند، این طرح یکی از مهمترین طرح های استعدادیابی در جهان خواهد بود، اما پس از این ماجرا در صحبتی که با دبیر فدراسیون داشتیم گفتند که مربیان و افراد مورد نظر برای حضور در طرح هوپس را خودمان انتخاب کرده‌ایم و نیازی به کمیته فنی نیست.

 

وی در ادامه افزود: بر همین اساس چون این صحبت‌ها برخلاف توافقات بود برای حفظ حرمت اعضای کمیته فنی که انتخاب شده بودند بنده استعفا دادم و کنار کشیدم. به هر صورت اختلاف نظر در همه جا پیش می‌آید و کارکرد و عملکرد بنده در چهار سال گذشته در خدمت رسانی به جامعه تنیس روی میز شهر اصفهان مشخص است. دبیر فدراسیون نظر خودش را دارد و نظرهای ما با هم یکی نیست و به همین دلیل نمی‌توانم این کار را ادامه دهم، به هر صورت برای فدراسیون آرزوی موفقیت می‌کنم و امیدوارم این اختلاف نظرها به نفع جامعه تنیس روی میز باشد.

 

وی افزود: بعد از این اتفاقات با توجه به اینکه این طراحی و تدوین این طرح از سوی کارشناسان اصفهان ارائه شده بود و ما نیز شناخت خوبی از پتانسیل و ظرفیت‌های استان اصفهان داشتیم تصمیم گرفتیم با جدیت بدون کم وکاست و در ابعاد کوچک‌تر آن را در اصفهان عملیاتی واجرایی نماییم.

 

رییس هیئت تنیس روی میز استان اصفهان طرح "استعداد تا اسطوره" را طرحی عنوان کرد که در طی مکانیزیمی منظم به شناسایی و کشف استعدادهای این رشته پرداخته می‌شود و آن ها را تا رسیدن به یک نخبه و اسطوره ورزشی همراهی می‌کند.

 

وی خاطرنشان کرد: برای اجرا و عملیاتی کردن این طرح کمیته‌های مختلفی تشکیل داده‌ایم کمیته فنی که مسئولیت آن بر عهده فرهاد فرهومند از مربیان با سابقه و خوش تکنیک استان است و در آن کارشناسان زبده و با تجربه تخصصی رشته تنیس روی میز حضور دارند تا در تمامی مراحل برنامه ریزی‌های فنی و تخصصی را داشته و نظارت کنند، در کنار آن کمیته کارشناسان را داریم که در آن افراد متخصص در زمینه‌های فیزیولوژی ورزشی، روان شناسی، تغذیه، حرکات اصلاحی، یادگیری حرکتی و رشد به ویژه در رده کودکان عضویت دارند تا برای هر ورزشکار در کنار پرونده فنی و مهارتی رشته تنیس روی میز پرونده و شناسنامه سلامت تهیه کنند تا هر استعداد را از ابتدای طرح زیر نظر گرفته و مراحل رشد و پیشرفت آن ثبت و در ادامه بررسی گردد. 

 

کمیته اجرایی دیگر کمیته‌ای بود که تکابی از آن در اجرای طرح استعداد تا اسطوره نام برد و افزود: در کمیته اجرایی نیز بخش های امور بین الملل، مالی تدارکات، روابط عمومی و رسانه در نظر گرفته شده است.

وی در خصوص روند اجرایی طرح گفت: در حقیقت در اجرای این طرح علم و دانش را برای رشد و ارتقاء بهتر بخش فنی رشته تنیس روی میز به خدمت گرفتیم و تلفیقی از دو دیدگاه کارشناسان متخصص فنی تنیس روی میز و کارشناسان بخش های مختلفی از علم که در زمینه ورزش فعال هستند را کنار هم آورده‌ایم. این برای نخستین بار است که در ورزش استان و کشور چنین موضوعی اتفاق می‌افتد زمانی که رشته‌های مختلف علم ورزش با نگاه تخصصی به هر رشته ببینیم و بومی سازی کنیم تا بتوانیم از تمام ظرفیت و پتانسیل موجود استفاده کنیم.

 

برگزاری مسابقات در رده سنی نونهالان اشتباه است

تکابی برگزاری مسابقات در سنین نونهالان و خردسالان را اشتباه دانست و تاکید کرد: در بسیاری از کشورها به لحاظ شرایط روحی و روانی که لفظ مسابقه و رقابت بر روی این رده‌های سنی دارد برای نونهالان و خردسالان به جای رقابت آن ها را در قالب جشنواره ها محک می‌زنند، ما نیز در تلاش هستیم با اجرای این طرح علاوه بر آموزش تکنیک و مهارت در قالب بازی و تفریح به رفع اشکالات آن ها بپردازیم.

 

رییس هیئت تنیس روی میز اظهار کرد: در ابتدا تمامی شهرستان های استان نفرات برتر خود را به هیئت معرفی می کنند، به این ترتیب در فاز شروع 40 بازیکن دختر و پسر رده‌های سنی نونهال و خردسال در اختیار داریم که در طی اردوهایی که کمیته فنی مدت و تعداد آن را مشخص می‌کنند تحت آموزش‌های مختلف تخصصی تنیس روی میز زیر نظر کمیته فنی و غیر تخصصی زیر نظر کمیته کارشناسان قرار می‌گیرند. در طول برگزاری اردوهای مشترک برای هر 4 بازیکن یک مربی در نظر گرفته تا راندمان کار افزایش یابد. 

 

تکابی افزود: پس از گذشت 3 ماه در فاز اول پرونده سلامت و فنی تک‌تک بازیکنان با حضور کارشناسان فنی و اعضا گروه کارشناسان و همچنین خانواده هر بازیکن و مربی مستقیم وی آنالیز و بررسی می شود، در طول این مدت سوپروایزرهایی که مشخص کردیم برای هر گروه تمامی وضعیت بازیکن را از نظر روحی، جسمی، تحصیلی، خانوادگی و... تحت نظر می‌گیرند و هر بازیکنی که پس از ارزیابی، امتیاز بیش از 170 را کسب کند وارد مرحله دوم می شود که با شرکت 20 بازیکن خواهد بود.

وی تصریح کرد: این مرحله در فاز دوم یعنی در 3 ماهه دوم نیز تکرار خواهد شد تا به 10 بازیکن نخبه و آماده برای سرمایه‌گذاری قهرمانی برسیم که این نفرات تا پایان سال آموزش های آنان ادامه خواهد یافت تا برای سال دوم وارد ادامه طرحی که در حال تدوین و برنامه ریزی آن هستیم شوند. 

 

تکابی تاکید کرد: به طور قطع هر طرحی در ابتدای شروع با نواقصی همراه است، بنابراین در طول اجرای طرح به بررسی و شناسایی نقاط ضعف و قوت طرح خواهیم پرداخت تا در ادامه و همچنین اجرای آن در سال های آینده برطرف شوند.

 

چرخش تفکر "فدراسیون محور" به "هیئت محور" برای قهرمان پروری

رییس هیئت تنیس روی میز قهرمان‌پروری را مسئولیت هیئت‌های استانی خواند و گفت: در اکثر کشور فدراسیون‌ها قهرمانان آماده در اختیار دارند و تنها مسئولیت اعزام به مسابقات را برعهده دارند، این باشگاه ها و آکادمی‌های ورزشی هستند که کار شناسایی و پرورش استعدادها را برعهده دارند و فدراسیونهای ورزشی تنها به سیاستگذاری‌های کلان ورزش می‌پردازند. در واقع فدراسیون ها به دنبال پر کردن ویترین افتخارات خود هستند و نمی‌توان به آن ها خرده گرفت. بلکه در حقیقت می‌بایستی ما تفکراتمان را تغییر دهیم.

 

وی تاکید کرد: چرخش و تغییر تفکر فدراسیون محور به هیئت محور موجب می‌شود تا هیئت‌های استانی دارای قدرت و فضای بیشتری برای پرداختن به این موضوع پیدا کنند، اگر به دنبال وقوع اتفاقات خوب هستیم باید از یک جز خوب به کل خوب برسیم. برای رشد و پیشرفت در مسیر قهرمان‌سازی نباید به سیاست‌های فدراسیون‌ها بسنده کنیم، چرا که فدراسیون ها درگیری ها و حواشی خاص خود را دارند. 

 

در حال تدوین سند راهبردی تخصصی هستیم 

تکابی با اشاره به مراحل تدوین سند راهبردی تنیس روی میز استان اصفهان، گفت: در حال حاضر این طرح در مرحله تئوریک است، ماموریت هیئت توسعه کمی و کیفی این رشته در پهنه جغرافیایی استان است که سعی می‌کنیم با مدیریت راهبردی و استفاده بهینه از امکانات نقش آفرینی کنیم.

 

وی خاطر نشان کرد: با تدوین این سند و استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و پتانسیل موجود استان علاوه بر توسعه و رشد این رشته در استان از طریق ساماندهی رویدادهای تفریحی، فرهنگی و ورزشی علاوه بر  فراهم نمودن موجبات ارتقا سطح سلامت و نشاط اجتماعی بستری مناسب برای شکوفایی ارتقا نخبگان این رشته برای تبدیل شدن به قدرت برتر اصفهان در تنیس روی میز ایران در سال 1400 را فراهم کنیم.

 

تکابی از تعامل هم افزا و سازنده در جهت توسعه با دیگر نهادها و سازمان ها، حمایت همه جانبه از نخبگان این رشته به عنوان خط مشی‌های سند راهبردی تنیس روی میز استان نام برد و افزود: همچنین توزیع غیر متوازن و عادلانه منابع مالی و ارتقا سلامت جسمی، روانی و نیروی انسانی، افزایش نوآوری، خلاقیت دانش و انگیزه های نیروی انسانی و تاکید بر تقویت وساماندهی فرهنگی، تفریحی و ورزشی نیز جز اهداف هستند.

 

رییس هیئت تنیس روی میز تدوین سند راهبردی تنیس‌روی‌میز استان را یک ضرورت برای رشد و توسعه این رشته عنوان و خاطرنشان کرد: این برای نخستین بار است که در بین هیئت‌های استانی سراسر کشور یک هیئت به دنبال تدوین و اجرای سند راهبردی تخصصی رشته خود است، تهیه نقشه تنیس روی میز و اجرای آن در سال های آتی می‌تواند ما را همیشه رو به جلو حرکت دهد، چرا که معتقد هستم روز مرگی در مدیریت ورزش یک شکست بزرگ است بنابر این باید به دنبال ایجاد تفکرات سازمانی خوب و مناسب باشیم. اگر مدیران ورزش به دنبال تحرک و پویایی روزانه باشند در مدیریت خود و  همچنین واکاوی و شناخت راهکارهایی در جهت توسعه ورزش باشند، به طور قطع اتفاقات خوبی در عرصه ورزش در استان و کشور رخ خواهد داد.